WIADOMOŚCI

Tilke tłumaczy dlaczego zmodyfikował zakręt Peraltada
Tilke tłumaczy dlaczego zmodyfikował zakręt Peraltada
Uznany projektant torów Formuły 1, Hermann Tilke, wytłumaczył dlaczego przy odnawianiu toru w Meksyku konieczna była modyfikacja słynnego zakrętu wieńczącego okrążenie, nazywanego Peraltada.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
przeprojektowany tor Hermanos Rodriguez w Meksyku - 2015

Szybki nawrót na końcu okrążenia był jednym ze znaków rozpoznawczych toru Autodromo Hermanos Rodriguez, ale został zmodyfikowany przez Hermanna Tilke, tracąc swój charakter.

„Po prostu nie mieliśmy miejsca po zewnętrznej tego wspaniałego zakrętu, aby zapewnić odpowiednią strefę wyjazdową” mówił w wywiadzie dla Speed Weeka projektant. „Zakręt ten był tak szybki, że było to absolutnie konieczne ze względów bezpieczeństwa.”

„Innym pomysłem było zachowanie tego zakrętu, ale przesunięcie go do wewnątrz, tak jak robiliśmy to na innych torach. Niemniej w tym przypadku mieliśmy ograniczenia ze względu na stadion” tłumaczył Tilke, mówiąc o stadionie baseballowym, który jest ulokowany po wewnętrzne części zakrętu.

„Również promotor zażyczył sobie, aby tor biegł przez stadion, gdyż będzie to spektakularne widowisko dla fanów. Zasiadać tam będzie około 40.000 ludzi.”

Tor w Meksyku wedle doniesień jest już w 90 procentach przygotowany i zaczyna zbierać bardzo pochlebne opinie inspektorów. Ostatnio wizytował go sam Charlie Whiting, delegat techniczny FIA, który był pod dużym wrażeniem obiektu.

„Prace idą pełną parą i spodziewam się, że zostaną zakończone zaledwie na kilka dni przed ostatecznym terminem.”

„Nie jest to tylko meksykański problem. To normalna sprawa przy budowie nowych lub przebudowie torów wyścigowych. Mamy wiele do zrobienia, ale nie ma żadnych wielkich obaw.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
Greek

17.07.2015 09:34

0

Propsy Kempa za mapkę! Karny ku..as dla Hermana Patafiana!


avatar
KuMaI khan

17.07.2015 09:36

0

Co do względów bezpieczeństwa Peraltady, to myślę, że skoro na Tabac w Monako nie robią strefy wyjazdowej choć jest taka możliwość, to i tu mogli pozostawić. Jedynie szeroki pas bandy z opon (bo do tej pory to tu chyba była betonowa) i po sprawie. Jednak jak promotor zachciał przez Foro Sol to OK, 40.000 to sporo, jeżeli nie będzie jedynie połowa trybun zajęta to OK (a przy frekwencji Meksykanów na Austin na to się nie zanosi), tylko po co zrobili tą idiotyczną szykanę już w środku stadionu, tu nie ujętą. @Kempa nie widziałeś nigdzie żadnej mapy NOWEGO layoutu? Przecież nie tylko Peraltadę zmienili, ale i s-ki oraz niezacznie pierwszą szykanę.


avatar
Greek

17.07.2015 09:38

0

„Innym pomysłem było zachowanie tego zakrętu, ale przesunięcie go do wewnątrz, tak jak robiliśmy to na innych torach. Niemniej w tym przypadku mieliśmy ograniczenia ze względu na stadion” - No padłem! To nie ma problemu w puszczeniu sobie tamtędy nowej nitki toru, ale nie da się przesunąć zakrętu. Pajac.


avatar
KuMaI khan

17.07.2015 10:08

0

@3 Gdyby chciał skrócić ten zakręt, wpadłby na ścianę stadionu. A przesunięcie to mimo wszystko szmat roboty. Na stadion już były dwa szerokie wejścia (wjazd i wyjazd) no to z tego skorzystał, tym bardziej że promotor wyścigu to w tym przypadku jego pan i tak musiał zrobić. Co do ściany popatrz na to z bliska z satelity, albo nawet ze Street View bo wóz Googli już był na starym torze i wtedy mam nadzieję ogarniesz.


avatar
Nek

17.07.2015 12:11

0

Niech jeszcze parabolice przebuduje bo tak mu ktoś z kasa będzie kazał albo sam Ernie...


avatar
Skoczek130

17.07.2015 12:33

0

W 2007 roku oglądałem na tym torze wyścig Champ Car. Ciekawe, jak wypadnie F1. Układ toru wydaje się przyjazny dla wyprzedzania... albo raczej dla skutecznego użycia DRS-u. ;)


avatar
fanAlonso=pziom

17.07.2015 14:52

0

pytanie tylko czy zostawią peraltadę w spokoju czy ją zaorają, dziwi mnie czemu też pozostałą część toru zmienili np. 1 zakręt teraz będzie ciaśniejszy ( pewnie 90 stopni czyli do kitu )no i sekwencja przed eskami - zapewne trzeba było spełnić najnowsze normy FIA czyli kilometrowe lotniska na poboczu - a potem się dziwią czemu dzisiejszych kierowców nie postrzegają jako herosów


avatar
belzebub

17.07.2015 15:16

0

@7fanAlonso=pziom Ja myślę, że te cały cyrk jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to ze względu na kierowców typu Maldonado, albo młodzików jak Verstappen :)


avatar
adams_123

17.07.2015 15:23

0

niedawno ktoś powiedział że f1 zabija charakter torów wyścigowych i coś w tym jest. Kiedyś kierowcy f1 byli bohaterami. Boisz się to jedziesz wolniej, a jak nie boisz się zaryzykować to wygrywasz.


avatar
adams_123

17.07.2015 20:34

0

dam przykład: skok o tyczce. Ktoś chce pobić rekord świata, obniżymy poprzeczkę żeby nie zahaczył, a później na kamerach obliczymy czy mu się udało.


avatar
Teoster

17.07.2015 22:17

0

@9 ...albo giniesz


avatar
Greek

18.07.2015 09:42

0

@4 Ok, dzięki za sprostowanie, jakoś tego sobie nie wyobrażałem, no ale skoro są wjazdy to ok. @Skoczek, Nie byłbym taki pewien co do użycia DRS-u. Jak dla mnie trochę zbyt szybkie, łukowate zakręty, obym się mylił.


avatar
RyżyWuj

18.07.2015 14:15

0

Ja bym to nazwał Curva Petarda.


avatar
Skoczek130

19.07.2015 12:33

0

@Greek - mogliby sobie darować DRS na tym torze. Może być podobnie, jak z Turcją. Co za dużo, to nie zdrowo... ;)


avatar
andy_chow

19.07.2015 18:15

0

Ciąg dalszy serialu w reżyserii H.Tilke" Jak wykończyć ostatnie klasyki"


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu